1. علائم را بشناسید: اولین قدم برای جلوگیری از زمین خوردن بیش از حد برای کسی، شناخت علائم ایجاد احساسات قوی است. این علائم ممکن است شامل فکر کردن مداوم به آن شخص، احساس هجوم عواطف هنگام دیدن یا صحبت با او و اولویت دادن به نیازهای او بر نیازهای خود باشد.
    2. نگرش را حفظ کنید: مهم است که دیدگاه را حفظ کنید و به یاد داشته باشید که احساسات قوی میتوانند قضاوت را مختل کنند. یک قدم به عقب بردارید و وضعیت را به طور عینی ارزیابی کنید. عیوب فرد را در نظر بگیرید و اینکه آیا آنها با اهداف و ارزش های بلندمدت شما مطابقت دارند یا خیر.
    3. روی مراقبت از خود تمرکز کنید: درگیر شدن در فعالیت های خودمراقبتی می‌تواند به منحرف کردن توجه شما از فکر کردن مداوم به آن شخص کمک کند. برای مشغول شدن به سرگرمی ها، ورزش کردن، گذراندن وقت با دوستان و خانواده و اولویت دادن به رفاه خود وقت بگذارید.

ورزش

  1. مرزها را تعیین کنید: تعیین مرزها برای جلوگیری از افتادن بیش از حد برای کسی بسیار مهم است. از نظر زمان صرف شده با هم، ارتباطات و سرمایه گذاری عاطفی، مرزهای روشنی ایجاد کنید. این به حفظ تعادل سالم در رابطه و جلوگیری از وابستگی بیش از حد کمک می کند.
  2. در ارتباط با دیگران بمانید: اطمینان حاصل کنید که با برقراری ارتباط با دوستان و عزیزان، یک سیستم پشتیبانی قوی دارید. گذراندن وقت با دیگران می‌تواند دیدگاه‌های متفاوتی را ارائه دهد و به شما کمک کند که صرفاً روی یک شخص متمرکز نشوید.
  3. کارها را آهسته پیش بگیرید: عجله در یک رابطه می‌تواند احساسات را تشدید کند و جلوگیری از سقوط بیش از حد را دشوارتر کند. کارها را آهسته انجام دهید، به هر دو نفر زمان بدهید تا قبل از فرو رفتن در وابستگی عاطفی عمیق، یکدیگر را بهتر بشناسند.
  4. ذهن‌آگاهی را تمرین کنید: تمرین ذهن‌آگاهی می‌تواند به مدیریت احساسات شدید و جلوگیری از غرق شدن در احساسات نسبت به دیگران کمک کند. تکنیک‌های ذهن‌آگاهی مانند مدیتیشن، تمرین‌های تنفس عمیق، و تکنیک‌های پایه‌گذاری می‌توانند به شما کمک کنند در لحظه حضور داشته باشید و از شیفتگی خودداری کنید.

37 نکته برای جلوگیری از افتادن بیش از حد برای دیگران:

    1. استقلال خود را حفظ کنید: به خاطر داشته باشید که هویت و استقلال خود را در رابطه حفظ کنید.
    2. از سایر زمینه‌های زندگی غافل نشوید: مطمئن شوید که به اولویت‌بندی سایر زمینه‌های زندگی خود مانند کار، سرگرمی‌ها و اهداف شخصی ادامه می‌دهید.
    3. دیدگاه متعادلی داشته باشید: از کاملا مطلوب سازی فرد خودداری کنید و دیدگاهی متعادل در مورد نقاط قوت و ضعف او داشته باشید.
    4. به دنبال دوستان حامی بگردید: اطراف خود را با دوستانی احاطه کنید که در زمان‌های شدید احساسی، مشاوره و حمایت عینی ارائه می‌کنند.
    5. انتظارات واقع بینانه تنظیم کنید: بدانید که هیچ کس کامل نیست و مهم است که انتظارات واقع بینانه از شخصی که به او علاقه دارید داشته باشید.
    6. روشن ارتباط برقرار کنید: ارتباط باز و با صداقت را با شخصی که نسبت به او احساس می کنید تقویت کنید تا مطمئن شوید که هر دو طرف در یک صفحه هستند.
    7. از تجزیه و تحلیل بیش از حد اجتناب کنید: تجزیه و تحلیل بیش از حد هر تعاملی می‌تواند منجر به استرس و اضطراب غیر ضروری شود. سعی کنید با جریان حرکت کنید و از لحظه حال لذت ببرید.
    8. روی رشد شخصی تمرکز کنید: از زمانی که جدا از فرد سپری می‌شود برای تمرکز بر رشد شخصی و بهبود خود استفاده کنید.
    9. به پرچم‌های قرمز توجه داشته باشید: از هرگونه پرچم قرمز یا علامت هشداری که ممکن است نشان‌دهنده مشکلات احتمالی در رابطه باشد، آگاه باشید.
    10. حفظ مرزهای سالم: در مورد فضای شخصی، زمان و در دسترس بودن احساسی، مرزهای واضحی تعیین کنید.
    11. برای صمیمیت عجله نکنید: قبل از عجله به صمیمیت فیزیکی، زمانی را برای ایجاد صمیمیت عاطفی اختصاص دهید.
    12. ارزیابی سازگاری: ارزیابی کنید که آیا شما و فرد دارای ارزش‌ها، اهداف و علایق مشابهی برای سازگاری طولانی‌مدت هستید.
    13. مواظب نیازهای خود باشید: نیازهای خود را نادیده نگیرید و آنها را در کنار نیازهای شخص دیگر اولویت بندی کنید.
    14. از مقایسه بپرهیزید: از مقایسه فرد با روابط گذشته یا نسخه های کاملا مطلوب شریک زندگی خودداری کنید.
    15. درگیر بازتاب خود شوید: به طور منظم احساسات و انگیزه های خود را بازتاب دهید تا درک عمیق تری از احساسات خود به دست آورید.
    16. یک شبکه حمایتی داشته باشید: در صورت نیاز از دوستان، خانواده یا حتی مشاوران حرفه‌ای حمایت بخواهید.
    17. محدود کردن قرار گرفتن در معرض رسانه های اجتماعی: بیش از حد قرار گرفتن در معرض رسانه های اجتماعی فرد می‌تواند احساسات را تشدید کند و منجر به وسواس شود. در صورت لزوم قرار گرفتن در معرض خود را محدود کنید.

شبکه های اجتماعی

    1. روی ایجاد یک دوستی تمرکز کنید: قبل از وارد شدن به یک رابطه عاشقانه، ایجاد یک پایه قوی برای دوستی را در اولویت قرار دهید.
    2. از بمباران عشق آگاه باشید: مراقب بمباران عشقی باشید که نمایش بیش از حد محبت و توجه در مراحل اولیه یک رابطه است. ممکن است نشان دهنده رفتار دستکاری باشد.
    3. جدایی عاطفی را تمرین کنید: با اجازه دادن به خود برای تجربه احساسات بدون اینکه تحت تأثیر آنها قرار بگیرید، جداسازی را تمرین کنید.
    4. علائم هشدار دهنده را نادیده نگیرید: علائم هشداردهنده یا پرچم قرمزی که ممکن است در طول رابطه ایجاد شود را بشناسید و به آنها رسیدگی کنید.
    5. درگیر فعالیت‌های متنوع: فعالیت‌ها و سرگرمی‌های جدید خارج از رابطه را بررسی کنید تا احساس فردیت را حفظ کنید.
    6. از همبستگی اجتناب کنید: مراقب تمایلات همبستگی باشید و اطمینان حاصل کنید که سطح سالمی از استقلال را حفظ می‌کنید.
    7. خوشبختی خود را در اولویت قرار دهید: به خاطر داشته باشید که شادی شما نباید صرفاً به اعمال یا حضور شخص مقابل در زندگی شما بستگی داشته باشد.

خوشبختی

  1. در صورت نیاز به دنبال کمک حرفه ای باشید: اگر کنترل احساسات خود یا اجتناب از زمین خوردن بسیار دشوار است، به دنبال راهنمایی از یک درمانگر یا مشاور باشید.
  2. اهداف خود را از دست ندهید: روی اهداف و جاه طلبی های شخصی خود تمرکز کنید و مطمئن شوید که آنها در اولویت زندگی شما باقی می مانند.
  3. عدم قطعیت را بپذیرید: بدانید که عدم اطمینان بخشی طبیعی از هر رابطه است و به جای تلاش برای کنترل یا پیش‌بینی نتایج، آن را در آغوش بگیرید.
  4. ارزش خود را بشناسید: ارزش و ارزش خود را خارج از رابطه به خود یادآوری کنید.
  5. از ارسال پیامک یا تماس بیش از حد بپرهیزید: سطح ارتباط سالمی داشته باشید و از ارسال پیامک یا تماس بیش از حد خودداری کنید که می‌تواند منجر به وابستگی شود.
  6. علائق خارج از رابطه را توسعه دهید: علایق و سرگرمی های خود را خارج از رابطه پرورش دهید تا احساس رضایت را حفظ کنید.
  7. زمانی را برای تأمل در خود اختصاص دهید: به طور منظم زمانی را برای تأمل در احساسات، عواطف و انگیزه های خود اختصاص دهید تا به وضوح برسید.
  8. صبور بودن را تمرین کنید: اجازه دهید رابطه به طور طبیعی آشکار شود و به جای عجله در تعهد، صبر را تمرین کنید.
  9. از قربانی کردن ارزش‌های اصلی خود بپرهیزید: مطمئن شوید که ارزش‌ها یا باورهای اصلی خود را به خاطر رابطه به خطر نمی‌اندازید.
  10. انتظارات واقع بینانه را حفظ کنید: انتظارات خود را واقع بینانه نگه دارید و از عاشقانه کردن فرد یا رابطه خودداری کنید.
  11. احساسات درونی را نادیده نگیرید: به غریزه خود اعتماد کنید و اگر چیزی در رابطه احساس ناخوشایندی داشت، به احساسات درونی خود گوش دهید.
  12. روی ساختن یک زندگی کامل تمرکز کنید: یک زندگی کامل ایجاد کنید که شامل جنبه‌های مختلفی مانند شغل، سرگرمی‌ها، دوستی‌ها و رشد شخصی باشد.
  13. به یاد داشته باشید که عشق زمان می برد: بدانید که رشد عشق به زمان نیاز دارد و عمیق تر شدن احساسات باید به تدریج اتفاق بیفتد.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...